Saated

Skandaalse telemängu võitjad: võiduraha kulus telefoniarvele ja tuli veel pealegi maksta (8)

Andra Nõlvak, Reelika Vaiksaar, 1. august 2019, 15:42
Mängi ja võidaFoto: Robin Roots
Kurikuulus telemäng „Mängi ja võida!” on vaatajad nii marru ajanud, et loodud on lausa Facebooki grupp, milles nõutakse saate eetrist eemaldamist. Leidub siiski ka neid, kes mängus raha võitnud, kuid erilist rikkust see toonud ei ole.

Üks niinimetatud õnnelik võitja on Kadi (nimi muudetud – toim.). „Kõnelogide järgi helistasin kuskil ühe tunni vältel. Löögile sain alles 63. kõnega,” meenutab naine. Summa, mis ta võitis, oli väike, lisaks läksid maha maksud. Kuigi võit tuli juba 14. juunil, läks raha kättesaamiseks aega kuu. „Ja mis eriti huvitav, uurisid mu isikukoodi ja postiindeksit,” sõnab ta.

Samal teemal

Otsest pettumust saate vastu ta ei väljenda, kuid tema sõnul peaksid teletegijad enne ekraanile minemist saatetegemist õppima. „Kohe näha, et algajad saatejuhid. Kui ei oleks neid pettuseid ja vassimisi, siis oleks see mäng päris huvitav. Võiks olla ikka nii, et iga eetrisse pääsemisega läheb raha, mitte iga kõnega, sest siis on reaalselt inimestel võimalus võita, mitte ainult kaotada. Arvan, et rohkem on kaotajaid kui võitjaid.”

„Helistasin 50 korda, liinile sain 4. korral,” sõnab teine võitja Riina (nimi muudetud – toim.). „Tänu sellele arvasingi, et asi käib lihtsalt,” ütleb ta. 50 võidetud eurost jõudis naise kontole 40, kuid seegi kadus kui mutiauku, sest tasuda tuli tavapärasele telefoniarvele lisaks 76 eurot mängu helistamise eest. Nii ei jäänudki võidusummast midagi üle, tuli veel pealegi maksta. „Raha kanti üle 34 päeva hiljem,” sõnab ta.

Just suured telefoniarved on üks põhjustest, miks inimesed on mängu peale vihased. Paljud nõuavad raha tagasi, sest tunnevad end petetuna. „Üks härra helistas. Pakkus Põlva, saatejuht ütles: „Kahjuks ei ole Tõrva,” ja pani kõne ära,” kirjutab üks saates pettunute grupi liikmetest.

Tele2 asus kliente kaitsma

Tele2 esindaja Liisa Johanna Luki sõnul on vara öelda, kui palju on neid inimesi, kes on petta saanud või kui suur on välja petetud rahasumma.

„Samas on selge, et me ei räägi siin mõnest üksikust ega ka kümnest, vaid sadadest inimestest,“ ütleb ta lisades, et lõplik arv on veel selgumas. „Just sellistel juhtudel on kõige tõenäolisem, et inimene on langenud segaste reeglite ohvriks ja võib selle tõttu saada ka märkimisväärset ning ootamatut rahalist kahju,“ märgib ta, et arusaamatute reeglite ohvriks on langenud väga paljud lapsed.

Eelnevalt võttis telekommunikatsioonifirma ennekõike ühendust klientidega, kelle kõneväljavõte näitas suurt kõnede arvu lühikeses ajaperioodis. „Alates 1. augustist hakkame otse ühendust võtma ka nende Tele2 klientidega, kes tegid antud numbrile juulis tavapäratult palju kõnesid,“ mainib Lukk.  

Kliente, keda Tele2 on aidanud, on praeguseks juba väga palju. „Hetkel on neid Tele2 kliente üle 500, kes on peale meie pöördunud ka otse mängukorraldaja poole,“ vastab Lukk ja ütleb, et neid inimesi on nad juba aidanud kompenseerimisega. 

TOIMETAJA

+372 5199 3733
katharina.toomemets@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee