Eesti

TELEKARAHVAS: eestlased ostavad aina enam nutitelereid ja tahavad üha suuremaid ekraane (1)

Toimetas Keit Paju, 22. juuli 2019, 10:26
Foto: Robin Roots
Eestlaste telerieelistustes on esikohale tõusnud nutitelerid ning tugevat tõusutrendi näitavad suuremad, 75- ja 82-tollise ekraanidiagonaaliga seadmed, selgub Elisa 2019. aasta müügistatistikast. 2019. aasta esimesel poolel osutusid Elisa klientide seas kõige populaarsemaks LG 43-tollised UHD nutiteleviisorid.

Elisa juhatuse liikme ja erakliendiüksuse juhi Andrus Hiiepuu sõnul on Eesti inimeste telerite lemmikbrändid Samsung ja LG ja eelistatult ostetakse nutitelereid.

“Kui kolm-neli aastat tagasi ei olnud nutitelerite kasutajakogemus veel nii tasemel, siis tehnoloogia arengu juures on tarkade telerite kasutamine muutunud kordades mugavamaks ja kiiremaks, saab kasutada mitmekülgset äpiparki ja surfata netis. Seega on ligikaudu 95% ostetavatest seadmetest täna juba nutitelerid,” räägib ta.

Teise trendina tõi Hiiepuu välja, et ekraanid muutuvad üha suuremaks, samas hinnad aga taskukohasemaks, sama hinna eest võib võrreldes kahe aasta taguse ajaga saada oluliselt suurema ekraani.

“Kuigi müügitopis troonivad veel 43- ja 55-tollised telerid, siis aina enam küsitakse ka suuremaid ekraane. Näiteks kui veel mõni aeg tagasi polnud nõudlust üle 75-tollise ekraanidiagonaaliga televiisorite järele, siis sel aastal on müüdud juba nii 75- kui ka 82-tollise läbimõõduga seadmeid. Nende müük on kasvanud üle kahe korra,” sõnab Hiiepuu.

AINA SUUREMAD EKRAANID: eestlased ostavad ka juba väga suuri, ehk 82-tollise ekraaniga telereid. Foto: Elisa

Kui varem oli inimestel kodus pigem üks teleriekraan, siis nüüd on majapidamises neid kaks-kolm tükki ja suuremad ekraanid ostetakse peamiselt elutuppa, samas vanemaid seadmeid kasutatakse näiteks lastetoas, maal suvilas või sauna eesruumis.

“Inimesed soovivad suuremaid ekraane, kuna kolitakse mahukamatesse elamistesse ja olemasolevast telerist jääb väheks. Teine põhjus on, et telerivaatamisest oodatakse ka koduses keskkonnas kinoelamusele sarnast kogemust, mida ka suurem ekraan ja aina parem helitehnoloogia pakuvad. Järele- ja ettevaatamine loovad selleks head võimalused – tehakse koduseid kinoõhtuid, vaadatakse seriaale või filme,” selgitab Hiiepuu.

„Mõni aeg tagasi müüsime kliendile eritellimusel ka näiteks tehnoloogia tõelise lipulaeva, nn pehme ekraaniga LG OLED teleri, mille hind on ligikaudu 6000 eurot ja mida Eestis leidub väga vähe. Tõeline telerite Ferrari.” 

Statistika järgi on selle aasta kogu turu müüginumbrid pigem tagasihoidlikumad. Üldiselt lüüaksegi müügirekordeid peamiselt detsembris ja suursündmuste eel, näiteks eelmise aasta jalgpalli EM-i või MMi aegu.

“Vaatamata turu rahulikule kulule on Elisas võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvanud telerite müük hüppeliselt, umbes 50%. On hea meel näha, et kliendid on meid pärast kahe brändi ühinemist meelelahutusteenuse pakkujana hästi omaks võtnud ning usaldavad meie toote- ja teenusevalikut,” ütleb Hiiepuu.

Telerite müügitop 5 (müüduimad mudelid I poolaastal)

  1. LG 43" UHD teler 43UK6200PLA
  2. Samsung 55" UHD teler UE55NU7172
  3. LG 49" UHD teler 49UK6400PLF
  4. Samsung 43" UHD teler UE43NU7192
  5. LG 49" UHD teler 49UK6200PLA

TOIMETAJA

+372 5199 3733
katharina.toomemets@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee