Eesti

Raivo Suviste: reklaami müük telekanalitesse on oma aja ära elanud 

Toimetas Andra Nõlvak, 18. jaanuar 2019, 15:28
Teleprodutsent Raivo SuvisteFoto: Alar Truu
Teleprodutsent Raivo Suviste arutles Vikerraadio hommikuprogrammis Eesti telemaastikul toimuva üle. Lisaks seriaalide kvaliteedile on küsimus reklaamis, mis Suviste sõnul on oma aja telekanalites ära elanud. 

„Noh, eks ma peame lähtuma nendest oludest, kus me elame. Me ei saa ennast võrrelda Ameerika Ühendriikide või teiste suurte riikidega, aga arvan, et kokkuvõttes võib nelja miinuse ära panna, arenguruumi on küll,” hindab teleprodutsent seriaalimaastikku.

Samal teemal

„Tänapäeva televisioon liigub kõik Netflixi-taolistesse asjadesse. Eestis ei saa see (Netflixi) mudel, mille järgi ta praegu töötab, toimida, sest meil ei ole seda kriitilist massi, kes suudaks sellisel kujul programmi osta,” võrdles Suviste meie telemaastikku Ameerika omaga, kus minimaalne vaatajaskond peaks ühel seriaalil olema viis miljonit inimest.

Suviste sõnul on probleem teleprogrammis, mitte ainult seriaalides. „Niisugust Youtube’i-laadset jututuba jõuab ikka üleval hoida, aga probleem on kallimas teleprogrammis. Kuidas seda rahastada? Riiklikul televisioonil on see selge, see tuleb riigieelarvest. Aga selline reklaami müük on lihtsalt oma aja ära elanud. Neid kümneminutilisi reklaamiplokke ei nähta enam, need on pikad, ja need, kes on ka telerite läheduses, teevad kõike muud," selgitab Suviste tekkinud probleemi. 

„Omal ajal meil laineid löönud „Reisile sinuga” Leedus tööle ei läinud,” on Suviste sõnul erinevate rahvuste maitsed erinevad. Seepärast ei tööta alati ka mujal maailmas populaarsust kogunud ning meile sisse ostetud formaadid nii nagu mujal.

„Tegelikult ma arvan, et peamine probleem on, mismoodi televisioon hakkab tulevikus funktsioneerima. Kanal 2 näitab nüüd ühte suunda – ta läheb, seda nimetatakse odavaks, aga proovib püüda noori,” sõnab Suviste, kes veel kahtleb selle toimimises.