Saated

„Kuuuurija“ kaubamärki jahtiv advokaat: „Mina pole ebaeetiline, hoopis Katrin Lust on!“ (149)

Dannar Leitmaa, Marvel Riik, 28. september 2018, 09:24
Mis saab "Kuuuurija" kaubamärgist?Foto: Teet Malsroos
Vahetult enne „Kuuuurija” uut hooaega tuli saatejuht Katrin Lustile ehmatav teade, et keegi advokaat on esitanud avalduse registreerimaks tema autorisaate nimi. Lihtsustatult öeldes tähendaks see, et Lust peaks enda juhitud saate senise nimega kasutamise eest raha maksma hakkama.

Õhtuleht, 22. august 2018.Foto: Õhtulehe arhiiv

Pärast ligi kuu kestnud ootamist sai Õhtuleht kaubamärki registreerima asunud vandeadvokaat Maksim Greinomanilt kauaoodatud vastuse. Ja see on pehmelt öeldes üllatav ja kulmekergitav. Vandeadvokaat on enda sõnul käitunud igati eetiliselt, sest tema tegevus on juriidiliselt korrektne. Ebaeetilisust soovitab ta otsida pigem seniselt saatetiimilt, mis pole saate nime kaubamärgina registreerinud.

Õhtuleht avaldab vandeadvokaadi vastuse täismahus ja muutmata kujul.

„Tere!

Vastavalt 27.08.2018 antud lubadusele saadan oma kommentaari seoses Kuuuurija kaubamärgi registreerimistaotlusega.

Samal teemal

Mistahes takistused ja piirangud selle kaubamärgi registreerimiseks puudusid. Kõik see toimus juba maikuus.

Augustis kõndis preili Lust oma kaameraga meie büroosse sisse ning korraldas igati õiguspärasest kaubamärgi registreerimise taotlusest oma saate uue hooaja turunduskampaania. Ma tõesti ei vaata televiisorit ning tõttöelda jääb mulle arusaamatuks, miks preili Lust on nii veendunud, et kõik peavad tema saadet teadma. Uskuge mind, internetis on piisavat huvitavat meelelahutust, televiisor ei ole sellega võrreldes konkurentsivõimeline.

Kaubamärgi registreerimise taotluse esitamise õiguspärasus on väljaspool kahtlust. Kui on soov mingit kaubamärki registreerida ning seda kaubamärki ei ole varem registreeritud, on tegemist täiesti õiguspärase käitumisega, mis ei saa seetõttu olla ka kuidagi ebaeetiline. Kui üldse otsida kuskilt ebaeetilisust, siis võib mõelda kuidas hinnata seda, et keegi peab enda omaks kaubamärki, mida ta kunagi ise registreerinud pole. Ja ei ole ka riigilõivu tasunud. Võib-olla on praegu asjakohasem arutleda pigem selle üle, kas preili Lust oma suuri kasumeid teeniva produktsioonifirma juhina püüab nüüd ebaeetiliselt avalikkusega manipuleerida?

Kuuuurija kaubamärgi registreerimise taotlus on sisse antud kolmes klassis ning telesaateid sisaldab neist ainult klass ET-41. Ülejäänud klassifikatsioonid puudutavad veel kõikvõimalikke reklaamiteenuseid, arvamusküsitlusi, ajakirju… plakatite ja müürilehtedeni välja ning seda üle kogu Euroopa. Nii et kitsalt seose tõmbamine ühe pisikese Euroopa riigi ühe telekanali ühe saatega on… ütleme, mania grandiosa. Äriplaani koostamisega tegelevad teised inimesed ja ma saan kinnitada, et avalikkust ootab suur üllatus.”