Blogja Mallukas ehk Mariann Treimann tütre Mariga. (Kanal 2)

Eesti tuntud blogija Malluka ehk Marianni Treimanni saade jätkus Kanal 2s ka sügisel. Tunnistan, et „Malluka suvest“ ma ühtegi osa ei vaadanud, kuid naise blogil ja tegemistel hoian silma peal, see on osati ka mu ametikohustus. Kuid tuua ekraanile videoblogi meenutav saade blogija perekonna tegemistest on Kanal 2 poolt muidugi nutikas samm – naisel on 50 000 jälgijat ning miks ei peaks needsamad inimesed tahtma piiluda ka läbi kaamerasilma tema tegemistesse?

Usun, et suvalisel inimesel, kes Mallukaga ega tema tegemistega kursis pole, ei ole antud saatega midagi peale hakata ning saate peale sattudes klõpsitakse kanalit lähima paarikümne sekundi jooksul edasi.

Kuid siiski jälgib blogija tegemisi suur hulk inimesi, kes mis eesmärgil. Kindlasti on palju neid, kes naise blogi loevad või saadet vaatavad vaid sel eesmärgil, et teda vihata, et talle sapiseid ja kurje kommentaare jätta. Teine osa naise jälgijaskonnast kasutab aga lahkelt võimalust kellegi koduseinte vahele kiigata ning justkui „suure vennana“ jälgida ühe tavapärase Eesti perekonna elu ja tegemisi, mille kohta Mallukas oma blogis väga avatult ja detailselt kirjutab.

Seetõttu on Kanal 2 otsus teha Mallukast saade ning seda ka sel sügisel jätkata ju mõistlik ja loogiline. Kui tavapäraselt ei saa telekanalid olla kindlad, kas üks saade rahvale mokkamööda on, kas ja kui palju vaatajaid see kogub, siis Malluka jälgijaskonda arvestades võib ju eeldada ja oodata, et needsamad fännid, või vihkajad, tahavad lisaks naise blogi lugemisele vaadata ka tema elu kajastavat saadet.

Olgugi, et Malluka fänne võib saade vaatama meelitada, ei paku see siiski blogilugejale mingit erilist lisandväärtust. Kuna saated on ette salvestatud, on blogi lugejad praktiliselt kõik saates toimuva juba sealt ära lugenud. Kuna Mariann blogib sageli ka oma igapäevastest tegevustest, sealhulgas sellest, kui ta Kanal 2-ga saadet salvestab, räägib ta saate sisu blogis praktiliselt ette ära. Esimeses saates sai näha, kuidas blogija abikaasa Kardo majale uut laudist paigaldab, kuidas Mallukas mehel oma kõhtu laseb teipida ja kuidas naine koju uut külmkappi valib. Kõik need sündmused said juba augustikuu vältel Malluka blogis kajastatud.

Saade võiks ju pakkuda jutu kõrvale lisandina pildilist materjali, kuid tihti postitab naine blogisse neidsamu pilte ja kaadreid, mida saates näidatakse. Seetõttu tundsin mina, kui Marianni blogi lugeja, et saate vaatamisel polegi erilist mõtet.

Küll aga saab läbi saate kätte ehedama tunnetuse Treimannide perest, eriti nende huumorimeelest. Jällegi – maitse asi, kellele see meeldib, keda ärritab. Kardo ja Mariann tunduvad vähemalt huumorimeele poolest suurepäraselt sobivat: kui Kardo kaubanduskeskuses WC-d otsides „Kus see kusila nüüd on?“ pärib ja Mariann rasedakõhtu paljastades „Ma ei tea, kust maalt see tutt hakkab!“ kriiskab, siis vähemalt minule toob selline absurdne kõnepruuk muige näole küll.

Jaga artiklit

36 kommentaari

N
no  /   11:11, 15. sept 2018
Ei saa aru sellest jamast,lõpetage ära!
J
jah  /   10:26, 15. sept 2018
Kirjutatuga nõus, kuid jätad vaatajaskonnast välja üle olulise vaatajagrupi. Jah blogi lugejal võib seal igal olla. Aga blogi lugejal on lapsed, kes lugeda ei oska. Ja nende jaoks võrdub saade lastesaatega. Ja ema või isa tahaks ju ära panna, aga kui laps möirgama hakkab, et tahab vaadata, pannakse saate peale tagasi. Seda saadet vaatavad need lapsed, kes lugeda ei oska ja seetõttu pole neil ka igav. Ilmselt on vaatajanumbrid korralikud, muidu järge poleks tehtud. Nägin ise külas olles, kuidas saadet vaatasid 2 eelkooliealist last, ema ja isa tegelesid sellel ajal muude tegevustega, üks jutuajamisega, teine istus telefonis. Lisaks on saade vaadatav ka internetis, nii et kui saade telekas lõpeb, saab selle lapse jaoks käima panna arvutis. Ja laps võib vaadata kümneid kordi järgi midagi, mis teda köidab. Nii et internetilehel võivad vaatajanumbrid olla lausa ulmelised.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis