Pilt on illustreeriv. (Robin Roots)

40% Eesti elanikest teeb vähemalt korra kuus telesarjade maraton-vaatamist ning 26% koguni iganädalaselt, näitab kõigis Balti riikides hiljuti läbiviidud voogedastusteenuste kasutamise uuring.

Uuringufirma Spinter Research kohaselt on telesarjade maraton-vaatamine (binge-watching) kõige populaarsem 18-35-aastaste eestlaste seas. 68% inimestest vaatab internetis videosisu üksi kodus olles, 19% elukaaslasega ning 12% pere ringis. 96% kasutab voogedastust kodus, kuid 5% ka tööl ning 3% autos või ühistranspordis. 

Telesaatejuht ja meelelahutaja Erkki Sarapuu leiab, et tänapäeval on inimeste elutempo muutunud nii kiireks ja päevad nii intensiivseks, et on väga raske ennast teatud kindlaks kellaajaks teleri ette sättida: ”Praegu on üha populaarsemaks muutumas tv on demand - teenus ehk siis igasugused voogedastusplatvormid, mis võimaldavad tarbida endale meelepärast sisu mugavalt kellaajast ja ka asukohast sõltumata,” ütles Sarapuu.

Uuest lahendusest lõikavad Sarapuu sõnul kõige rohkem kasu nö aegumatu sisuga teletooted nagu seriaalid, magasinid, saatesarjad jms. “Seda kinnitavad ka TV3 saadete ja saatesarjade, näiteks “Võimalik vaid Venemaal”, vaatamiste statistika,” sõnas Sarapuu.

“Kuna tegemist on ajatu meelelahutusega, siis paljud televaatajad kasutavad võimalust ja vaatavad antud saadet kas siis peale pikka tööpäeva järelvaatamisest või nädalavahetuseti oma sõprade ringis ühise meelelahutusliku koosolemise käigus voogedastusplatvormi vahendusel.” 

Viaplay Eesti meediasuhete juhi Karin Laurima sõnul põhjendas 80% küsimustikule vastanuid voogedastuse kasutamist sellega, et kodus on filmide ja sarjade vaatamine mugavam kui kinnominek.

“76% arvates on internetist videosisu jälgimine suurepärane viis pärast päevatööd lõõgastumiseks ning 67% hinnangul pakub see vaatajale aega iseendale,” rääkis Laurima. “Samas maraton-vaatamine on uuringu andmetel kõige populaarsem lõunanaabrite lätlaste juures, kus seda teeb vähemalt korra nädalas 40% ning vähemalt korra kuus 58% televaatajaid.” 

Voogedastusteenuste kasutamise uuring viidi tänavu kevadel Eestis, Lätis ning Leedus läbi veebipõhise küsitlusena. Leedu uuringufirma Spinter Research küsitles igas Balti riigis enam kui 500 inimest. 

Jaga artiklit

4 kommentaari

P
Pensionär  /   14:41, 5. juuli 2018
Kanal2 ja TV3 kaotamine oli küll üks suur apsakas-seda vaatas hulk inimesi.Täpselt sama on praegu
pankade paroolikaardi kaotamine.Kui neid teenuseid tahad,siis muud kui maksa.Jälle põhjus raha
nõuda.Sama jama oli ka Tv vaatamisega,vanad kanalid kaotati ära ja ülekande edastamine muudeti
bokside abil-kvaliteet on palju kehvem.
A misneedonneed  /   02:17, 5. juuli 2018
1. telesarjade maraton-vaatamine?
2. videosisu vaatamine?
3. voogedastuse kasutamine kodus?
4.voogedastusteenused?
5. voogedastusplatvormid?
"Uuest lahendusest lõikavad Sarapuu sõnul kõige rohkem kasu nö aegumatu sisuga teletooted nagu seriaalid, magasinid, saatesarjad jms. “Seda kinnitavad ka TV3 saadete ja saatesarjade, näiteks “Võimalik vaid Venemaal”, vaatamiste statistika,” sõnas Sarapuu."
Seda saadet ei ole ju võimalik "tänu" sarapuule ja reklaamile kuidagi vaadata!

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis