Piret Krumm Türgi pagulasabikeskuses (ERR/ kuvatõmmis)

Viimastel päevadel on palju kõneainet tekitanud see, kui palju ja kelle poolt sai ERR toetust. Toetust sai muuhulgas ka “Pealtnägija”, ÜRO pagulasametilt, summas 2400 eurot, mille eest sündis Piret Krummi lugu Türgi pagulasabikeskusest. “Pealtnägija” tiimi sõnul on skandaal toetuse kohta üle pingutatud ning sarnast toetust on saanud ka teised Eesti väljaanded ja ajakirjanikud.

“Vaata "skandaalset" sihttoetusega sündinud "Pealtnägijat"! Üksjagu segadust külvas üleeile õhtul Delfis ilmunud artikkel, kus räägitakse ERRile eraldatud sihtotstarbelistest toetustest ja tuuakse pealkirjas välja ÜRO pagulasameti poolt "Pealtnägijale" eraldatud "kopsakas summa", mille abil käis näitlejatar Piret Krumm süüria pagulastest reportaaži tegemas. Tegu on pagulasameti (UNCHR) reisigrantiga, mida on saanud hulk eesti ajakirjanikke, sh – üllatus, üllatus – vähemalt kahel korral ka sama Eesti Päevalehe/Delfi toimetus ise. Sama toetusega on eesti ajakirjanikud käinud Kreekas, Türgis, Jordaanias, Serbias ja Itaalias," selgitati “Pealtnägija” Facebooki leheküljel.

“Pealtnägija” tiimi sõnul ei sekku pagulasamet reisi sihtkoha valikusse või kajastuse sisusse.

“Ainus tingimus on, et lugu puudutaks kuidagi põgenikke. Teadmiseks – UNCHRi eesmärk ei ole importida pagulasi Euroopasse või veel enam Eestisse, vaid abistada neid võimalikult kodu lähedal ja seeläbi soodustada tagasi pöördumist,” seisis postituses.


“UNCHRi abil sündis lugu "Pealtnägija" 21. detsembri jõulusaatesse, kus tuntud inimesed kehastusid ajutiselt ajakirjanikeks, et käsitleda mõnda teravat teemat. Konkreetselt kaeti toetusega näitlejatar Piret Krummi, toimetaja Taavi Eilati ja Eestis elava türgi rahvusest operaatori (kes tegutses ka tõlgina) sõidukulud Istanbuli ja edasi Süüria piirile, lisaks majutus. 2400 dollarit ehk pisut üle 2000 euro moodustasid umbes poole loo tegemise kõigist kuludest ja UNCHRi panus märgiti ära saate lõputiitrites."

“Kõnekas on, et Delfi artiklis nimetati näiteks ERRile eraldatud ligi kahemiljoniline toetus Riigikantseleilt (mille abil kajastatakse peamiselt Eesti eesistumise üritusi) ja 200 000 eurot aastas Töötukassalt (mille abil sünnib saatesari "Meie inimesed"), aga pealkirjas tuuakse välja "Pealtnägija" ja "kopsakas summa". Ühelt poolt on sadu kordi suuremate toetuste kõrval esile tõstmine kompliment, teisalt tüütu, sest paraku ei viitsi paljud pealkirjadest kaugemale lugeda. Kokkuvõttes – "Pealtnägija" taotleb toetusi ülivähe, hästi läbi kaalutud juhtudel ega tee ajakirjandusliku sisu osas kompromisse," kinnitas saatetiim.

Jaga artiklit

59 kommentaari

X
x  /   12:16, 7. aug 2017
Rõve....
  /   19:41, 4. aug 2017
rõve

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis